Derfor skal du bruge 3D visualisering som en del af din markedsføring

Konkurrencen på rigtig mange markeder bliver skarpere år for år, og det er derfor vigtigt, at du som virksomhed hele tiden holder dig opdateret med de nyeste trends og er i stand til at genopfinde dig selv, når det er nødvendigt.

Det gælder især, når det kommer til marketing, da forbrugerne i dag stiller høje forventninger til, hvordan du som virksomhed præsenterer dine produkter.

Som virksomhed der gerne vil sælge så mange produkter som muligt, er der få ting, der er mere vigtigt end at få fremstillet dine produkter overfor dine kunder på en måde, som fremhæver kvaliteten af dine produkter og inspirere dine kunder til at købe.

Hvis du sælger varer online, eller hvis du gerne vil præsentere dine produkter gennem noget marketingsmateriale online eller på papir, er det alfa og omega, at dine produkter fremstår knivskarpe og elegante.

I sådanne tilfælde er billederne af dine produkter din eneste chance for at give dine kunder et godt førstehåndsindtryk, og det er derfor, at det kan betale sig at gøre noget ekstra ud af at skabe nogle lækre billeder af dine produkter.

Det er her, at 3D visualiseringer kommer ind i billedet. Med lækre 3D visualiseringer kan du skabe nogle realistiske billeder af dine produkter, som du kan bruge i både forbindelse med markedsføring og salg på din webshop.

Hvad er en 3D visualisering?

En 3D visualisering starter med at skabe en 3D model af dit produkt. En 3D model er et billede af dit produkter, der bliver lavet på en computer, og det er altså denne repræsentation af dit produkt, der er grundlaget for en 3D visualisering.

Med en 3D model af dine produkter får du et livligt og meget realistisk billede, som kommer med en række fordele sammenlignet med et traditionelt foto.

Den helt store fordele ved en 3D model sammenlignet med et traditionelt billede er, at du kan justere 3D modellen løbende, så den kommer til at passe lige nøjagtigt til din præferencer. Du kan bl.a.:

  • Skabe nye vinkler på dit billede

  • Skifte stylingen på dit billede som eksempelvis belysning

  • 3D modellen af dit produkter kan genbruges i andre sammenhænge som eksempelvis video eller virtuel reality

Alt er muligt med 3D visualiseringer

Den anden helt store fordel ved at skabe 3D visualiseringer af dine produkter er, at du kan sætte dine produkters 3D modeller ind i lige præcis de omgivelser, som du ønsker.

Der er med andre ord stort set ingen begrænsninger, når det kommer til 3D visualiseringer, og du har derfor et uendeligt antal muligheder for at skabe noget kreativt marketingmateriale, som skiller sig ud fra mængden.

Du kan sætte dine produkter ind på en tagterrasse i New York for at få dem til at stråle i de omgivelser, de fortjener, eller du kan vælge at præsentere dem i et lækkert og moderne interiør, hvis det eksempelvis er møbler, du sælger.

Mulighederne er uendelige, og det er i sidste ende kun din fantasi, der sætter grænser.